Vozili smo Hyundai Tucson 1,7 diesel 115 PS, test, ordinary car for ordinary people

  Hyundai je napravio potpuno novi Tucson. U odnosu na stari i neugledni Tucson ovo je pomak napred i jednim djelom pokušaj da se istočnjači automobil dopadne globalnom kupcu. Ali ako tu tražite nešto zaista novo, uzbudljivo i drugačije, nećete naći. Sve je već viđeno i dobro poznato. 


    Unutrašnjost je prostrana ali jednostavna. Sve smo to već puno puta vidjeli, ne mogu se oteti dojmu da je napravljeno s malo zakašnjenja. Naime, bio bi super da se pojavio ovakav prije petnajstak godina. Ovako mi djeluje sve skupa malo zakašnjelo. Ostavlja dojam običnog automobila koji se ni po čemu ne razlikuje od poplave drugih isto takvih automobila.


    Kuplung je mekan, mjenjač također. Ne osobito brz, klasični je to H – raspored koji prisiljava vozača da se i tog rasporeda drži. Brži trzaji rukom pri šaltanju brzina rezultiraju dojmom, nemoj nisam ti ja za to. Motor od 115 konjskih snaga preslab je za ovu težinu i volumen. Pomalo je brundav i grebav s turbo rupom koja nije toliko jako naglašena ali ipak je prisutna. Đabe ti šaltanje međugasom i otpuštanje kuplunga u leru kada u tom trenutku gasa nema. Turbo rupa spiječi brzi dotok gasa i tako spriječi motor da se zavrti u praznom hodu i lijepo prihvati nižu brzinu pred brzim ulaskom u zavoj. Dobro, penzioneri neće uzeti to za zlo.


    U zavojima se ponaša predvidljivo. Prednji je to pogon, unutarnji kotač voli zavrtiti u prazno. Pri većim brzinama u zavoju dolazi do klasičnog bočnog klizanja a kada bi se pretjeralo otišao bi on rado i u livadu. Klasičan je to automobil za vožnju od točke A do točke B i neke druge zabave tu nema. Vjerovatno će dobro i pouzdano služiti pri običnim svakodnevnim zadacima njihovih vlasinika. 


    Razgovarao sam s mehaničarima u servisu, koji su mi rekli, da se neki kvarovi javljaju na Hyundai modelima pri 70 – 80 000 kilometara, a nebi trebali. Kod konkurencije, Renault, Ford, Volkswagen takvi dijelovi traju i duplo duže. Ali, danas to i nije toliko važno jer sve pokrivaju garancije od pet i više godina. Kod Hyundaia je to 5 godina jamstva bez ograničenja kilometraže. Što je mamac za flotne kupnje službenih vozila koje koriste po nekoliko vozača naizmjence i pri tom rade veliku godišnju kilometražu. Isplati se to i njima ali i Hyundaiu jer kraj velike kilometraže koja proizvodi kvarove, koji se otklanjaju u okviru garancije, tu je i potrošnja dijelova koji u garanciju ne spadaju pa su na dobiti i jedni i drugi. A i servisi se u tom slučaju redaju češće. Kvaka je u tome da se svake godine, ili prije ako to kilometraža zahtjeva, mora ići mijenjati ulje i filtere u ovlašteni servis. Samo na taj način garancija od pet godina ostaje važeća. Taj trošak iznosi cca 1700 kuna negdje i duplo a isti taj posao s dva - tri filtera u nekom drugom servisu, npr. Molidonu stoji cca 450-550 kuna.


Ovaj automobil sigurno neće kupiti Cristiano Ronaldo, Steven Spielberg ili Michelle Obama. Ovaj automobil kupuju obični ljudi koji se voze na posao i s posla. Peru ga dva puta godišnje i ljute se na susjeda koji im je parkirao na „njihovo“ mjesto.

P.S. Auto je fotogeničan. Meni bolje izgleda na slikama nego u živo.





Hyundai Tucson 2015. godina - d
imenzije 

Dužina – 4470 mm
Širina – 1850 mm
Visina – 1650 mm

Hyundai Tucson 2015. godina - tehnički podaci, specifikacije, cijene


*klikni na sliku za veći prikaz


I drove the new Hyundai Tucson 1.7 Diesel 115 PS, ordinary car for ordinary people