Audijev koncept pilotirane vožnje – Robby, postigao bolje vrijeme od nekih profesionalnih vozača

Audijev koncept pilotirane vožnje može preuzeti sve funkcije upravljanja vozilom i to s maksimalnom preciznošću. Robby, Audi RS 7 koncept pilotirane vožnje ima motor koji razvija 412 kW i 400 kg lakši je od prethodnog modela. Na trkaćoj stazi Sonoma Raceway u Kaliforniji postigao je vrijeme kruga koje je bolje od nekih profesionalnih vozača utrka. 



Sonoma Raceway je sve samo ne obična trkaća staza. Usječena u kalifornijska brda, staza dugačka četiri kilometra vrlo je zahtjevna kombinacija uspona i spuštanja te nepreglednih zavoja. Rekord staze drži Marco Werner koji je 2004. godine u Audiju R8 LMP ovdje odvezao najbrži krug vozeći prosječnom brzinom od 178,06 km/h. 






S druge strane, ni Robby također nije obični automobil. Nova generacija Audija RS 7 koncepta pilotirane vožnje je testni model uz pomoć kojeg se napredna tehnologija priprema za serijsku proizvodnju. U srpnju je na stazi u Sonomi ponovno pomicao granice. Iako nije srušio rekord Marca Wernera, što nije bio ni cilj, Robby je vozio krugove po stazi prosječnom brzinom od oko 120 km/h, s iznimnom preciznošću i bez vozača za upravljačem. Vrijeme kruga bilo je impresivnih 2:01,1 minuta, čime je Audi RS 7 koncept pilotirane vožnje bio brži od mnogih profesionalnih vozača utrka. U novoj generaciji sustav je postao napredniji, a automobil oko 400 kg lakši u usporedbi s prethodnikom Bobbyjem, što je znatno popravilo performanse. 






Audi već nekoliko godina testira sustave pilotirane vožnje i to u svim mogućim uvjetima. U listopadu 2014. godine Audi RS 7 koncept pilotirane vožnje nazvan Bobby na stazi u Hockenheimu postizao je brzine do 240 km/h bez vozača za upravljačem. Početkom 2015. godine Audi A7 Sportback koncept pilotirane vožnje imena Jack, sam je vozio od Silicijske doline do Las Vegasa i nastupa na Consumer Electronics Showu (CES). Jack se okušao i u vožnji na autocesti u Njemačkoj gdje je vozio brzinom od 130 km/h. 






U sljedećih nekoliko godina Audi će ovu tehnologiju postupno uvoditi u serijsku proizvodnju. Sustavi pomoći vozaču koji su danas ugrađeni u novi Audi A4 i Audi Q7 dobra su najava i pokazatelj mogućnosti tehnologije.



Pilotirana vožnja smatra se jednom od ključnih tehnologija budućih generacija automobila. Njezine su prednosti više nego očite: autonomna vožnja je sigurnija, učinkovitija i ugodnija. Pilotirana vožnja povećava sigurnost i u teškim uvjetima na cesti ili u slučaju manje zahtjevne, ali monotone vožnje kada vozaču zbog dosade popušta koncentracija. Ta napredna tehnologija čini vožnju učinkovitijom, smanjuje vozačev stres preuzimajući od njega dio zadataka u vožnji. Audi je u završnoj fazi testiranja u prilagodbi kako bi tu tehnologiju pripremio za svakodnevnu upotrebu. Pilotirana vožnja zasniva se na najmodernijoj tehnologiji senzora, obrade podataka i upravljanja vozilom.

Neke od funkcija pilotirane vožnje pojavit će se u sljedećoj generaciji Audija A8 koji se na tržištu očekuje 2017. godine. To će biti prvi serijski model s nekim od sustava pilotirane vožnje. Moći će, kad se aktivira, upravljati vozilom te usporavati i ubrzavati u zastojima, odnosno u stani-kreni režimu vožnje do brzine od 60 km/h. Sustav će uz pomoć kamera i programa za obradu informacija koje dobiva od njih registrirati vozila koja prolaze pokraj ili se uključuju u voznu traku ispred vozila te prilagoditi vožnju suklado novim okolnostima na cesti. 






U sljedećih nekoliko godina Audi će tu važnu tehnologiju postupno uključivati u serijsku proizvodnju. No čak i danas sustavi pomoći u novim modelima Audija A4 i Q7 koji imaju adaptivne tempomate (ACC) koji uključuju pomoć pri vožnji u zastojima jasno pokazuju mogućnosti takve tehnologije. Osim automatskog održavanja razmaka između vozila ispred, sustav također pomaže vozaču održati vozilo unutar vozne trake do brzine od 65 km/h.


Svi koncepti pilotirane vožnje imaju nadimke. Posljednji je nazvan Robby, što je bio logičan izbor jer je naslijedio model koji se zvao Bobby i koji je jurio po stazi Hockenheim-ring u jesen prošle godine. Koncept nazvan Jack vozio je samostalno 900 kilometara od Silicijske doline do Las Vegasa.






Što u budućnosti možemo očekivati u području sustava pilotirane vožnje objasnio je Audijev inženjer Peter Bergmiller.


Kakva je razlika između sustava za pomoć pri vožnji u zastojima koji su ugrađeni u novi Audi A4 i Audi Q7 i pilotirane vožnje? 
Peter Bergmiller: Kao što ime govori, sustav za pomoć pri vožnji u zastojima doslovce pomaže vozaču koji još uvijek mora upravljati voziti i paziti da ne izleti s ceste. Sustav pilotirane vožnje ne treba vozača, on ide korak dalje. 


Je li pilotirana vožnja isto što i autonomna vožnja? 
Nije. Autonomna vožnja bi značila da vozilo samostalno donosi odluke i ne zahtijeva nikakvu pažnju vozača. Mi u Audiju usmjereni smo na pilotiranu vožnju. To znači da u određenim okolnostima i unutar određenog vremena vozilo može potpuno preuzeti sve funkcije upravljanja. No vozač mora uvijek biti spreman preuzeti upravljanje vozilom. 


Funkcionira ti pilotirana vožnja primjerice u pustinji gdje nema radiosignala iii veze s Internetom?
U osnovi naš sustav ne treba nikakvu pomoć izvana da bi potpuno sigurno funkcionirao. Ipak, sustav će raditi u okolnostima za koje ga je proizvođač namijenio. Drugim riječima, ako je sustav namijenjen vožnji po autocesti, radit će samo na autocesti, inače ga neće biti moguće aktivirati. 


Može li pilotirani trkaći automobil biti brži od onog s vozačem? 
Naš cilj je držati se ispod limita mogućnosti vozila. Razvijamo tehnologiju za serijsku proizvodnju, a osim povećanja komfora za vozača naš najveći prioritet je sigurnost. 


Pilotirana vožnja za Audi ostaje jedna od najvažnijih inovacija u godinama koje dolaze i koju smatraju logičnim korakom u razvoju automobila. Proteklo desetljeće i pol radili su da tu viziju pretvore u stvarnost, a sa sustavima pomoći kao što je adaptivni tempomat, pomoć prilikom vožnje u zastojima i održavanja vozila u voznoj traci postavili su temelje pilotirane vožnje. Audi.com






Audi's concept piloted driving - Robby, achieve better time than some professional drivers...