Zimske gume, samo tlaka ili stvarna potreba

Zimske gume proizvode se dugo kao i automobili. Njihov oblik i šara bio je prilagođen dubokom ili utabanom snijegu. Kako su se ceste zadnjih godina sve više čistile tako je i zimska guma sve više poprimala izgled ljetne.


Prave zimske gume izgledaju onako kako je to postavljeno na rally automobilima. Male su, uske, s izraženim dubokim ripnama na kojima se nalaze ne po jedan, već po nekoliko (četiri-pet) zašarafljenih malih čepova. Ona je namijenjena dubokom ili utabanom snijegu. S njom je nemoguće zaglaviti  ili ne zakočiti pa čak i na ledenoj podlozi. Njen sastav je mekana guma. Takve gume ne mogu se kupiti u dućanima auto-dijelova, jer na kraju, takve nam nisu ni potrebne.

Današnja komercijala zimska guma izgleda vrlo slično ljetnim gumama. Njena šara  vrlo se malo razlikuje od ljetne.  Više nije potrebno stavljati na njih velike duboke ripne, jer i ne vozimo po dubokom snijegu već je njihov primarni zadatak bolje ponašanje na niskim temperaturama.  Radi se od mekane gume a mana im je veliko trošenje na ljetnim temperaturama. Ali i takve zimske gume nisu svemoguće. Potrebno je znati da će svaka prokliznuti na ledu ako nije prilagođena brzina kretanja.




Nikada do sada gumarska industrija u sinergiji sa zakonima nije prisiljavala vozače da kupuju zimske gume kao sada od kada se u ljetne stavlja prekomjerna količina plastike i ljetne gume postaju potpuno neupotrebljive na niskim temperaturama, snjegu i ledu. Gumarska industrija, kada bi mogla, ponudila bi nam jedne za suho druge za mokro, zimske, ljetne i jesenske samo kada bi postojao način da se one lagano mijenjaju. Kako to nije moguće onda se trude da što više prodaju  ljetne i zimske.

Plastika ima neka dobra svojstva kao npr. bolji balans, mirnija vožnja pri velikim brzinama, trajnost i još neka manje važna. Ali velika mana plastičnih guma je mokra podloga i niske temperature. Kada temp. padne ispod nule plastične ljetne gume su neupotrebljive premda bile potpuno nove i s najdubljim profilom.




Ljetna guma bez plastike kakva se proizvodila cijelo stoljeće uvijek je bila dobra bez obzira na godišnja doba i temperaturne razlike. To je svojstvo prave gume. Guma nije softver, guma je guma. Pri kupovini ljetnih, bilo bi dobro, raspitati se kod prodavača koliko plastike u njoj ima. Ako želite voziti na njima cijelu sezonu kupujte one koje plastike imaju najmanje ili ništa. Tako ćete na njima moći voziti cijelu sezonu bez obzira na temperaturne razlike.

Zadnjih dvadeset godina u Hrvatskoj se ceste odlično čiste. U Zagrebu, nakon obilnih snježnih padalina noću, jutro osvane očišćenih cesta, male i velike, široke i uske, sporedne i glavne, baš sve su crne i čiste. Zimska služba radi svoj posao dobro i odgovorno. Pa dali su nam onda potrebne zimske gume? Jesu, naravno,  ali ne zato da gumari i država više zarade već zato da svatko sam procijeni dali mu ona treba ili ne. Ona mora biti stvarna potreba a ne gumarski, državni ili tamo neki lobi interes.