Zimske gume, samo tlaka ili stvarna potreba
Zimske gume proizvode se dugo kao i automobili. Njihov oblik i šara bio je prilagođen dubokom
ili utabanom snijegu. Kako su se ceste zadnjih godina sve više čistile tako je
i zimska guma sve više poprimala izgled ljetne.
Prave zimske gume izgledaju onako kako je to postavljeno na
rally automobilima. Male su, uske, s izraženim dubokim ripnama na kojima se
nalaze ne po jedan, već po nekoliko (četiri-pet) zašarafljenih malih čepova.
Ona je namijenjena dubokom ili utabanom snijegu. S njom je nemoguće zaglaviti ili ne zakočiti pa čak i na ledenoj podlozi.
Njen sastav je mekana guma. Takve gume ne mogu se kupiti u dućanima auto-dijelova, jer na kraju, takve nam nisu ni potrebne.
Današnja komercijala zimska guma izgleda vrlo slično ljetnim
gumama. Njena šara vrlo se malo razlikuje
od ljetne. Više nije potrebno stavljati
na njih velike duboke ripne, jer i ne vozimo po dubokom snijegu već je njihov
primarni zadatak bolje ponašanje na niskim temperaturama. Radi se od mekane gume a mana im je veliko trošenje na ljetnim temperaturama. Ali i takve zimske
gume nisu svemoguće. Potrebno je znati da će svaka prokliznuti na ledu ako nije
prilagođena brzina kretanja.
Nikada do sada gumarska industrija u sinergiji sa zakonima
nije prisiljavala vozače da kupuju zimske gume kao sada od kada se u ljetne
stavlja prekomjerna količina plastike i ljetne gume postaju potpuno
neupotrebljive na niskim temperaturama, snjegu i ledu. Gumarska
industrija, kada bi mogla, ponudila bi nam jedne za suho druge za mokro,
zimske, ljetne i jesenske samo kada bi postojao način da se one lagano
mijenjaju. Kako to nije moguće onda se trude da što više prodaju ljetne i zimske.
Plastika ima neka
dobra svojstva kao npr. bolji balans, mirnija vožnja pri velikim
brzinama, trajnost i još neka manje važna. Ali velika mana plastičnih guma je
mokra podloga i niske temperature. Kada temp. padne ispod nule plastične ljetne
gume su neupotrebljive premda bile potpuno nove i s najdubljim profilom.
Ljetna guma bez plastike kakva se proizvodila cijelo
stoljeće uvijek je bila dobra bez obzira na godišnja doba i temperaturne
razlike. To je svojstvo prave gume. Guma nije softver, guma je guma. Pri
kupovini ljetnih, bilo bi dobro, raspitati se kod prodavača koliko plastike u
njoj ima. Ako želite voziti na njima cijelu sezonu kupujte one koje plastike
imaju najmanje ili ništa. Tako ćete na njima moći voziti cijelu sezonu bez obzira na temperaturne razlike.
Zadnjih dvadeset godina u Hrvatskoj se ceste odlično čiste.
U Zagrebu, nakon obilnih snježnih padalina noću, jutro osvane očišćenih cesta, male
i velike, široke i uske, sporedne i glavne, baš sve su crne i čiste. Zimska
služba radi svoj posao dobro i odgovorno. Pa dali su nam onda potrebne zimske
gume? Jesu, naravno, ali ne zato da
gumari i država više zarade već zato da svatko sam procijeni dali mu ona treba
ili ne. Ona mora biti stvarna potreba a
ne gumarski, državni ili tamo neki lobi interes.