Vozili smo, novi Infiniti Q 30 Crossover 2016, 170 PS s automatskim mjenjačem s dvije spojke, test


Ako poželite dobar automobil s odmakom od Mercedesa, BMWa ili Audija tu je japanski Mercedes Infiniti. Luksuzna izvedenica Nissana. Zapravo sve luksuznije izvedenice poput Lexusa, Infinitya ili Acure mnogi proglašavaju japanskim Mercedesima. Kvalitetom i tehničkom perfekcijom to je doista tako. Vanjskim i unutarnjim dizajnom stvari su drugačije odnosno to je posloženo istočnjački. Tu Mercedes iz Stuttgarta ostaje neprikosnoveni Mercedes.



S početnom cijenom od 255 000 kuna i snagom motora od samo 105 PS spada u kategoriju dragog kamenja. A protegne se cijena i do preko 400 000 kuna za automobil dimenzija 4420 X 1800 X 1490 s snagom motora od maksimalnih 170 Mercedesovih diesel konjskih snaga od pomalo zastarjelog diesel motora s faznim vrlo bučnim lancem koji je vlasnicima dosadašnje E-klase pravio probleme i glasao se poput pravog pomalo zastarjelog kamionskog diesel zvuka. U Infinityu taj Mercedesov motor od 170 PS radi tiše nego u prošloj E-klasi, dobro vuče ali primjetne su zastarjele karakteristike. U novu Mercedesovu E-klasu ugrađuje se novi motor koji čuvaju kao oko u glavi i naravno ne daju ga nikom. Taj biser od 2.0 u opciji 220 D isporučuje 194 PS i daje brojke koje zastrašuju protivnika. 240 km/h maksimalne brzine i ubrzanje od 7,3 sec do sto s prosječnom potrošnjom od 3,8 l su fascinantne brojke. Na tržištu nešto slično kod konkurencije zasad ne postoji.


Infiniti je poprilično skučen iznutra, krov pritišće glavi a mjesta na zadnjoj klupi nema. Vozi jako dobro, neravnine prolazi decentno a u zavojima ga je nemoguće izbaciti iz ravnoteže bez obzira koliko brutalno to pokušate obaviti. Naravno motor od 170 PS je preslab da bi ugrozio pogonsku mehaniku na sva četiri kotača sa svim mogućim diferencijalima i elektronikom za raspodjelu snage. Takav mehanički sklop mogao bi bez problema podnijeti i 300 konjskih snaga a da nimalo ne ugrozi sigurnost vožnje. Da dobijete maksimum iz paketa obavezno mora biti uključen mod sport ako to nije zapitate se što nije u redu jer se sve događa kao na usporenom filmu. Dinamika vožnje je odlična a automobil je baš lijepo vozljiv. Težina od 1450 kg ne predstavlja mu problem karakterističan za teže oblike SUVa. Kvaliteta je prisutna, vidljiva, osjetilna ali cijena je prevelika.


Tu postoji još jedan mali problem. Kada ga dopeljate u svoje selo, mještani će vas zapitati: Je l' to novi Hyundai, Kia ili nešto drugo susjede, koji je to auto? 
Infinity...
...Infinity? Nikad čuo!


TEHNIČKI PODACI

Motor turbodizelski

Obujam 2143 ccm

Snaga 125 kW/170 KS pri 3400-4000/min

Moment 350 Nm pri 1400-3400/min

Pogon na sve kotače

Mjenjač automatski, 7 stupnjeva

Dimenzije 442,5 x 180,5 x 149,5 cm

Osovinski razmak 270 cm

Masa 1450 kg

Prtljažnik 368/1223 litre

Brzina 215 km/h

0-100 km/h 8,3 sekunde