Vozili smo, Jaguarov novi SUV F- PACE, test, Testni model snage 300 PS i cijene od skoro 900 000 kuna


Jaguar F-Pace u Hrvatskoj starta cijenom od 400 000 kuna za osnovni model sa 180 konjskih snaga, ručnim mjenjačem i pogonom na stražnje kotače. 3.0 diesel motor s 300 PS, automatskim mjenjačem, pogonom na sva četiri kotača i punom opremom, podupla cijenu pa i više od toga. Ima li razloga da čovjek posegne tako duboko u džep, iskreno nema.


Svatko bi očekivao da će za te novce doživiti neko novo iskustvo, neki doživljaj koji bi mu podigao adrenalin do nebesa. Ali nije tako. Automobil je korektan, ubrzava 6,2 sekunde do sto km/h ali ostavlja dojam već viđenog. Dvojbene su te dodatne opreme. Astronomski poskupljuju automobile a za vidjeti se baš i nema što. To vrijedi za sve brendove. 

Tu je opcijski zaslon prikazivanja glavnih informacija na vjetrobranskom staklu (Head-Up Display HUD) sa laserskom tehnologijom. Podaci o prepoznatim prometnim znakovima, brzina vozila, poruke navigacije i tempomata su jasno prikazane čak i pri direktnom suncu. Ovaj sustav pomaže da se smanji vrijeme gledanja dolje, u instrument ploču. Dostupan je samo uz infracrveno reflektirajuće vjetrobransko staklo. 
Pa, Sound System sa 11 zvučnika ili digitalni 825W Surround Sound System sa 17 zvučnika. 
InControl Secure omogućava praćenje ukradenog vozila i slanje poruka preko vašeg pametnog telefona i sigurnog pozivnog centra.
Tu su i pregoleme kotači od 22 cola s niskoprofilnim gumama za kojima ne vidim nikakve potrebe. Smanjuju udobnost, povećavaju potrošnju i pri mijenjanju istrošenih enormno povećavaju trošak. Ako mislite da oni koji voze Jaguare ne gledaju na novce, varate se. Vrlo su škrti.
Itd, itd, itd...mnogi brendovi to nude. Dapače, gotovo svi.

Ali ono osnovno i najbitnije - motor, mjenjač, ovjes i volan pomalo zaostaje za ljutom konkurencijom. Direktan konkurent Porsche Macan vozi bolje. Novi Volvo XC 90, Audi Q7 i BMW X5 također. Ono što su oni napravili bolje to je anulirati masu kod tako velikih i teških automobila. Oni su to uspjeli a Jaguar još nije. Kod F-Pace masa je primjetna u svakom segmentu vožnje. 

Sa svojim zadnjim modelima Jaguar je otišao u tvrdo. Odlučili su okrenuti se europskom kupcu i napustiti mekana sjedala i sve mekano kao za američkog kupca, šteta. Koža i plastika na vratima i prednjoj armaturi postala je tvrđa i na dodir odbojnija. Nestalo je Jaguarove mekoće i mirisa svojstvenog finoj koži. Prava je šteta da danas na tržištu nema udobnih automobila kakvi su se proizvodili sedamdesetih godina prošlog stoljeća. U današnjim koncepcijama prednja sjedala obično su ortopedska a zadnja klupa neupotrebljiva. Sve veća komercijalizacija i godišnji rast prihoda tjeraju brendove na osvajanje većeg i šireg tržišta. Približiti se što većem broju kupaca, naravno cijenom, rezultira manjim i sve tanjim "štofom" koji daje onu punoću i bouquet svakom skupom automobilu. 

F-Paceov motor 3,0 sa 700 Nm puca od snage, vuče jako ali ne i prejako. ZF-ova sedmica slijedi ga u stopu. Prešaltava brzo ali ne i onako uglađeno kao kod recimo nove Mercedesove E-klase. Automobil voli glatku zakrivljenu putanju u zavoju i dugo odolijeva zanošenju. Ali pri jačem cimanju volana uzjoguni se njegov mehanički ovjes i kao da želi reći: "Nemoj, nisam baš raspoložen" za razliku od Porsche Macana, direktnog konkurenta, koji prihvaća svaku igru i iz gotovo nemoguće opasnih situacija brzo hvata ravnotežu i vraća sve u normalu. Kod Jaguara nisam primijetio mekoću brze vožnje svojstvenu Porsche modelima. On ima direktan volan, jaku kočnicu, pomalo brutalan motor (tu mislim na njegovu snagu inače radi tiho i mirno), getribu koja je brza ali s ukupnim dojmom već viđeno i ništa drugo. A i potrošnja pri tim brzinama penje se visoko. 13 do 15 litara nije malo.

Ima drugih automobila koji to odrađuju bolje. Njegova krilatica " The art of performance" odnosno "Umjetnost performansi" pomalo dolazi pod znak pitanja.

6,2 sekunde nije ubrzanje koje ostavlja bez daha osobito pri većim težinama i volumenu vozila. Ako želite posebno iskustvo opredijelite se za strujni pogon. Npr. za Teslu ili nešto manje i jeftinije. Linearno ubrzanje pune snage od samog početka bez podizanja okretaja pri mijenjanju brzina svojstvenog "oto" motorima ostavlja vas bez daha. Automobili na struju s provjerenim rotacijskim motorima donose tako željenu promjenu u odnosu na sada već zastarjele OTO motore pa premda oni bili i najnoviji Jaguarovi, Mercedesovi, Kia ili tamo tko zna već čiji...