Isprobao sam novi Seatov SUV Ateca sa 190 PS i DSG automatskim mjenjačem: Tako mlad a tako star



Svoj prvi SUV Seat je napravio na bazi, svatko zna, VW Tiguana. Nešto je manji, samim time lakši, brži i okretniji. 


Krasi ga skup lijepih brojki: 148 000 kuna košta bazni model sa 115 benzinskih konjskih snaga. 150 diesel konjskih snaga, s DSG automatskim mjenjačem s dvije spojke te srednjim paketom opreme košta 205 000 kuna, super.

Takva Ateca ubrzava 8,5 s do 100 km/h i vozi 202 km/h, odlično. Potražnja za ovim Volkswagenovim motorom je velika jer isti ugrađuje VW, Audi, Škoda i Seat u mnogim varijantama pa je vrijeme čekanja takvog i do pola godine. Taj 2.0 diesel motor, u osnovi isti, koristi se na 150 190 i 240 konjskih snaga. Najisplatljiviji je sa 150 konja jer se uz mali trošak, promjenom čipa na elektronici, postiže povećanje snage za 30 konjskih snaga pa motor od 150 PS poraste na 180 PS samim time još bolje ide i manje troši a u startu je tvorničkom cijenom i državnim davanjima najisplatljiviji.

A pazite sada ovo: 190 PS, 7,5 s do sto i 212 km/h maksimalne brzine s najjačim paketom opreme i DSG mjenjačem s pogonom na sva četiri kotača za 273 000 kuna, savršeno. Deklarirana potrošnja je 5,4 litara, na testu 9,5 l. Uz razrađen motor i umjerenu vožnju nije teško postići deklarirani podatak.

Ateca je teška od 1350 do 1550 kg, super.
Dužina 4360, širina 1840 visina 1610, super.
Mjesta unutra ima na pretek, super.
Težina, brzina i cijena postavljaju Atecu na prvo mjesto u kategoriji CUV crossovera odnosno manjih SUV modela.

Sedam sekundi do sto kilometara na sat još donedavno bila je privilegija rijetkih sportskih automobila koji su cijenom dosizali astronomske visine. Vremena se mijenjaju, tehnologija postaje dostupna pa ljudi mogu ostvariti ono za čim su još donedavno samo sanjali.

Istina, sedam sek do sto u SUV-u nije isto kao u malom sportskom automobilu. U malom automobilu dojam brzine je veći i eksplozivniji nego u velikom visokom SUV-u. Pa je tako i u Ateci. Ubrzanje se rasplini a dojam je sekunda i pol sporije. Vožnja Atece je kao epizoda u reprizi. Sve se zna sve je već viđeno. To je mlad automobil po rođenju ali star po karakteru, izgledu i detaljima. Vozi predvidivo, nije to ništa loše, dapače, stvari se odvijaju sigurno i zrelo točno onako kako to volkswagen radi već stoljećima. Zato i je pomalo dosadan. Dodate li naglo gas, skrenete naglo lijevo ili desno, naglo kočite, ulazite naglo u zavoj sve baš sve odrađuje staloženo mirno i predvidivo. Osjeća se veliko VW iskustvo u gradnji automobila. To je jedna dobra stara klasika. Jedan dobar starac.

Njena vrata zatvaraju se lijepim „tup“ zvukom. Bez obzira zalupite li prednja ili zadnja, s otvorenim ili zatvorenim prozorima, jače ili slabije. Nema tu onog šupljeg zvuka lima osobito pri prednjim vratima spuštenih stakala kao kod mnogih i sa većom cijenom. Dapače, da su se malo više potrudili u unutrašnjosti automobil bi bio za klasu više pozicioniran.

S ovako dobrim brojkama, kvalitetnom izradom, garancijom od pet godina i odličnom cijenom Seat Ateca je automobil broj jedan u segmentu malih SUV-ova odnosno CUV-ova crossovera. S maštovitijom unutrašnjošću s boljim materijalima prešišala bi mnoge razvikanije brendove a dosadan i predvidiv karakter bio bi lakše podnošljiv.

Zamjerka ide na račun sjedala koja se porihtavaju isključivo mehanički bez obzira na paket opreme ili cijenu. Pokretanje sjedala na strujni pogon nije uopće u ponudi. Ljuta konkurencija poput Kie, Renaulta, Peugeota… ima sjedala na struju u svim pravcima obložena lijepom alkantarom u više boja. Šteta.