Nissanova testiranja autonomnih vozila na cestama Europe


LONDON – Kao dio svoje predanosti stvaranju budućnosti vožnje bez emisija i bez nesreća sa smrtnim posljedicama, Nissan je predstavio svoje testne prototipe autonomnih vozila sljedeće generacije.

To je prvi put da je Nissan predstavio svoju najnoviju tehnologiju autonomne vožnje na javnim prometnicama Europe. Već je obavio testiranje na javnim prometnicama u Japanu i Sjedinjenim državama kako bi iskušao jednostavnu tehnologiju za autonomnu vožnju u stvarnim situacijama.

Sudionicima na suvozačkom i stražnjim sjedalima bilo je omogućeno da iskuse tehnologiju koju, među ostalima, čine radar koji upotrebljava milimetarske valove, laserski skeneri, kamere, računalni čipovi velikih brzina te posebno HMI sučelje (sučelje čovjek-stroj, engl. Human Machine Interface). Sve to vozilu omogućuje autonomnu vožnju autocestama i gradskim cestama, uključujući kružne tokove, nakon unošenja odredišta u navigacijski sustav.

Londonski test uslijedio je nakon nedavnih najava da će obnovljeni Qashqai i novi Nissan LEAF (oba stižu u bliskoj budućnosti) biti opremljeni tehnologijom autonomne vožnje ProPILOT koja omogućuje autonomnu vožnju u jednoj traci na brzim cestama. Prošle je godine Nissan u Japanu predstavio Serenu, svoj prvi model opremljen tehnologijom ProPILOT. Tehnologija autonomne vožnje ProPILOT u novom Nissanu Serena u prosincu je osvojila nagradu za inovaciju na natjecanju za japanski automobil godine (razdoblje 2016. – 2017.).

Planira se i uvođenje sustava na američko i kinesko tržište. Tehnologija za autonomnu vožnju u više prometnih traka omogućit će automatsko prestrojavanje vozila. Njezino uvođenje planirano je za 2018. Uvođenje sustava za autonomnu vožnju u gradskom okruženju i u križanjima planirano je za 2020. godinu.


Nissanova inteligentna mobilnost

Svijet je suočen s ozbiljnim izazovima, kao što su klimatske promjene, zastoji u prometu, prometnim nesrećama sa smrtnim posljedicama i povećano zagađenje zraka. Nissan je predan rješavanju tih problema i želi prijevoz učiniti sigurnijim, inteligentnijim i ugodnijim, a glavni mu je cilj postizanje budućnosti vožnje bez emisija i bez nesreća sa smrtnim posljedicama. To planira postići svojom strategijom inteligentne mobilnosti.

Vodi se vizijom mobilnosti za sve, zbog čega uvodi inovacije iz luksuznog segmenta u najprodavanije kompaktne modele te time osigurava da svi imaju pristup ovim prednostima. Nissanova strategija inteligentne mobilnosti obuhvaća tri ključna područja inovacija

Nissanova inteligentna vožnja vozačima daje više samopouzdanja zahvaljujući unaprijeđenoj sigurnosti, kontroli i udobnosti za sve putnike. Temelji za autonomnu vožnju već su uključeni u Nissanove automobile u obliku velikog broja naprednih sigurnosnih sustava, kao što su inteligentni sustavi Around-View Monitor i Lane Intervention. Tehnologije autonomne vožnje već su dostupne u određenim Nissanovim vozilima, uključujući Nissan Serenu, prvi model serijske proizvodnje s tehnologijom ProPILOT. Nissan planira tu tehnologiju uključiti u više modela u Europi, Japanu, Kini i Sjedinjenim Državama te planira do 2020. predstaviti 10 modela Alijanse Renault-Nissan.

Nissan inteligentni pogon čini vožnju uzbudljivijom za kupce jer dodatno smanjuje emisije i povećava štednju goriva. Primjenjuje holistički pristup postizanju mobilnosti bez emisija te čini motore s unutarnjim izgaranjem štedljivijima i ugrađuje napredne tehnologije u svoja električna vozila. Nastavlja razvijati različite pogonske tehnologije u okviru Nissan inteligentnog pogona, koje su najprikladnije za različite tržišne segmente i različite regije diljem svijeta. Uz posve električna vozila, nudi e-Power (serijski hibrid) i električna vozila s gorivnim ćelijama. Svakom se novom tehnologijom unaprjeđuje ponuda, ali one ne zamjenjuju druge tehnologije.

Inteligentna integracija tehnologija omogućuje kupcima bolju povezanost praktičnim povezivanjem Nissanovih automobila s više segmenata društva. Pomaže oblikovati održivi ekosustav omogućivanjem interakcije između automobila i ljudi, drugih automobila i cestovne infrastrukture.  Taj će pristup s vremenom dovesti do upravljanja vozilom na daljinu, smanjenja prometnih gužvi, učinkovitijeg dijeljenja automobila (car-sharing) i poboljšanog upravljanja energijom.

Tehnologija ne želi oduzeti ljudima iskustvo vožnje, već želi izgraditi bolju budućnost za vozače u kojoj će automobili biti njihovi partneri, a vozači će biti sigurniji u sebe i povezaniji.