Arhitektura e-mobilnosti: Audi e-tron Sportback koncept


Audi će na izložbi Auto Shanghai predstaviti svestrani konceptni automobil. Četverovratni Gran Turismo E-tron Sportback dolazi s električnim pogonom snage 320 kW. Kombinira klasične Audijeve elemente s nizom trendovskih detalja, uzbudljivom arhitekturom prilagođenom tehnologiji i paketu električnog pogona.

Pogon e-tron Sportback koristi konfiguraciju koja će se koristiti i u budućim serijskim Audi modelima s potpunim električnim pogonom. Jedan električni motor na prednjoj osovini i dva na stražnjoj pokreću sva četiri kotača koji na tipičan Audi način transformiraju ovaj coupé visokih performansi u quattro model. 320 kW snage koja u boost režimu može dosegnuti i 370 kW osigurava respektabilan pogon uz ubrzanje od 0 do 100 km/h za samo 4,5 sekundi. Uz kapacitet baterije od 95 kwh doseg je veći od 500 kilometara (NEDC).

Kao i kod prethodnog e-tron quattro koncepta, tekućinom hlađena litij-ionska baterija smještena je ispod putničke kabine. Ova pozicija ugradnje osigurava niže težište i uravnoteženi raspored mase između osovina od 52:48 (prednja/stražnja). A to ovom sportskom SUV modelu nudi odličnu dinamiku i sigurnost vožnje zavojima u usporedbi s drugim vozilima u segmentu. Baterija se može puniti kombiniranim sustavom punjenja s dvostrukim priključcima za izmjeničnu struju (AC) i istosmjernu struju (DC).

Audijevi dizajneri koristili su novo rješenje za protok zraka preko prednjeg poklopca. Iznad njegovog prednjeg dijela, koji se spušta duboko naprijed, spojni element koji se proteže paralelno s nosom spaja dva luka kotača i također se udvostručuje kao deflektor zraka. To prednjem kraju pruža puno dinamičniji karakter nego snažna prednja struktura automobila s ugrađenim naprijed motorom s unutrašnjim sagorijevanjem. Na stranicama ovog automobila lukovi kotača, koji su vodoravnim gornjim rubovima dosta izvučeni od linije kabine, definiraju smjernu quattro arhitekturu. Osim što osiguravaju vizualni dokaz širokog traga kotača i dinamičnog potencijala, također povezuju ovaj e-tron Sportback s DNK-a ove marke. 

Veliki 23-inčni naplatci, s tehničkim dizajnom sa 6 krakova, ističu samouvjerenu pojavu ovog moćno dimenzioniranog coupé modela. Vanjska dužina od 4,90 metara, širina od 1,98 metara i visina od 1,53 metra s međuosovinskim razmakom od 2,93 metra pozicioniraju ovaj e-tron Sportback u C segment, blizu modela Audi A7. Vanjska ogledala zamjenjuju male kamere. Ova tehnologija nudi brojne prednosti, osim boljeg protoka zraka i smanjene buke vjetra. Mrtvi kut klasičnih osvrtnih zrcala je gotovo uklonjen, kao i blokada pogleda dijagonalno naprijed. Slike kamera prikazuju se na odvojenim zaslonima u vratima.

U proizvodnji od 2019.: drugi električni Audi