Vozili smo novu Mercedesovu S – klasu: Mercedesov kapitalac test

Mercedes 350 S-class

Odmah se nameće pitanje ispunjava li on sve one snove 99% vozačkog svijeta koji o njoj razmišljaju kao o nekoj pojavi iz bajke. Je li najbrža, je li najudobnija, je l' najtiša, je l' ovo, ili ono.


Ili je možda puko razočaranje, odnosno ništa posebno, sve već viđeno. Rekao bih, niti jedno niti drugo. Mercedesova S-klasa nije najbrža, niti je najudobnija, niti je najtiša niti ima nešto što drugi nemaju. Podosta ih je bržih, tiših i udobnijih. Ali ona je jednostavno dugogodišnji statusni simbol moći i bogatstva.

Automobil je to od preko pet metara i preko dvije tone. Odlično odrađuje sve one uobičajene radnje kao i kod svakog drugog boljeg automobila. Ako ćete sjediti otraga s vozačem naprijed pravi je to automobil za vas. Ako sami vozite savjetovao bih E-klasu koja ni po čemu ne zaostaje za S-klasom a manja je lakša i vozljivija. Ovo je velik, težak automobil koji asocira na fini tenk. Vrlo je bitna dobra dinamika kod svakog automobila. Ako izostaje automobil je pretežak ili preslab. Siceva sam vidio i udobnijih, puhalice zraka klime pušu hladno, radio radi, motor je tih a automatski mjenjač pravodobno mijenja brzine iako se i kod njega pri kik-downu osjeti zadrška u kojoj razmišlja u koju nižu brzinu da ušalta. Nema trenutne reakcije prema dole kao kod CVT-a. Ništa tu nema što bi vas bacilo u trans. Nema ovojnice od perja, letećih tepiha, vodenih kreveta. Sve je to već viđeno i dobro poznato. Sve to puno bolje izgleda na njihovim fantastičnim fotografijama u Mercedesovim luksuznim katalozima.

Što se tiče motora nema više onog lijepog sitnog Ferrari zvuka rrrrrr pri punom gasu kojeg je krasio prijašnji diesel od šest cilindara. Ovaj novi skroz je utišan i prije tonom vuče na novi Mercedesov četiri cilindarski diesel. Lijepo vozi i na 100 i na 150 i na 200. Ali isto tako ako ne i ljepše vozi nova E-klasa. Nije mu nikakav problem odjuriti i na 250 gdje ga blokada koči.

Raznih gagata je prepun i ništa ne fali. Meni osobno, BMW serije 7, pokazao se draži jer je manje tenkast i bolje surađuje. U toj najviše postavljenoj trojci, Mercedes BMW i Audi najljepše vozi BMW serije 7 pa za njim Mercedes S-klasa a slijedi ih Audi A8. Kod automobila tih vrijednosti osobno bih odabrao Jaguar XJ. Takav osjećaj gospodstva i finoće spomenuta trojka ne posjeduje.

Vrijedi li tih para, iskreno ne. Osobito kupovinom u Hrvatskoj gdje je 50 000 eura skuplji od istog kupljenog u Njemačkoj ili nekoj drugoj europskoj zemlji.
Osobno bih za gornju granicu pri kupovini novog automobila postavio 30 000 – 35 000 eura. Automobili u toj kategoriji imaju sve kao i oni od  65 – 70 000 eura a isto su kvalitetni i dobri. A automobili od 100 i više tisuća eura nemaju ništa više što nemaju i oni jeftiniji a služe samo za razmetanje osobnim bogatstvom. 

P.S Dizajnom su sada svi Mercedesovi modeli isti pa ih je teško razlikovati. Prijašnjih godina bili su markantniji i ljepši.


Mercedes 350 S-class

Mercedes 350 S-class

Mercedes 350 S-class

Mercedes 350 S-class

Mercedes 350 S-class

Mercedes 350 S-class

Mercedes 350 S-class