Zagreb Electric Auto Show


Ovogodišnji Zagreb Auto Show 2018., protekao je u uobičajenom sivilu auto industrije namijenjene siromašnim i nebitnim. Nije se moglo vidjeti ništa više od onog što svakodnevno gledamo kao ponudu hrvatskih auto salona i dilera.

Tome u prilog govori nedolazak mnogih i potpuni izostanak vizije budućnosti u vidu elektro, hibridnog i autonomnog kretanja auto industrije. Crème de la crème namijenjen je Parizu, Londonu, Genevi, Pekingu, New Yorku. Auto industrija je kao bumerang. Koliko baciš toliko se vraća. Hrvatska baca malo i slabo. Ovako malo i siromašno tržište nije interesantno proizvođačima automobila. Par premjera namijenjenih najsiromašnijim govori o tome. 

Ovakav auto show t-shirt majica i popcorna za bacanje pijeska u oči neinformiranih građana ne bi trebalo niti održavati. Ako je on tu samo zbog pokazivanja Srbima da i mi to možemo onda to nema nikakvog smisla. Usput, beogradski auto show je kud i kamo veći i posjećeniji. Brojke organizatora zagrebačkog auto showa više zvuče kao 'naši uspjesi i neuspjesi ostalog svijeta' što uveliko podsjeća na albanske medije Envera Hodže iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća. U izlagače su pobrojani i štandovi s kotlovinom i 'domaćim' kobasicama. Nikakve vizije u njemu nije bilo samo kratak dah gradonačelnika u odlasku. Da podsjetim, odležao je nekoliko mjeseci u istražnom zatvoru i podignute su brojne optužnice za tešku pljačku i malverzacije imovinom grada (građana) a oni su mu darovali još jedan mandat da nastavi raditi to i dalje. Što se zbiva u njihovim glavama, nejasno je, ali neki poremećaj zasigurno postoji. Taj primjer pokazuje kolika nas tuga okružuje.

Hrvatska je turistička zemlja. 90% njenih gostiju dolazi svojim automobilom. Hrvatska je zadnjih deset godina morala graditi najmoderniju mrežu za punjenje električnih automobila. Trebala je biti vizionar i predvodnik razvoja elektrike na putevima. Ponuditi nešto što još nitko nema, biti prvi među prvima. S takvim entuzijazmom bili bismo prepoznati u ovom dijelu svijeta i Europe. Turizam s najvećim brojem brzih punjača uz auto ceste i gradove s pripadajućom infrastrukturom. To bi se pokazalo kako velika prednost. U takvom okruženju mogli bismo organizirati Zagreb Electric Auto Show isključivo za električna vozila zasad jedinstven na svijetu. Izbaciti iz njegovog sadržaja automobile na fosilna goriva. Benzin i diesel su prošlost. A prikazivati samo vozila na alternativne pogone budućnosti. S takvom platformom prepoznati bi bili od svjetske automobilske industrije i Crème de la crème bi napokon došao u Hrvatsku a s njim i proizvođači. Investicije u auto i pripadajućoj industriji bile bi zagarantirane. Koliko bismo bacili toliko bi nam se i vratilo. 

Govoriti 'kupit ćemo Inu a prodati HEP' je debilno. Ovakvih zastarjelih rđavih i napuštenih rafinerija poput Sisačke i Riječke ima na tisuće po cijelom svijetu. Arapski šeikovi okrenuli su se alternativnim izvorima energije. U Sahari grade solarnu centralu jačine nuklearne za proizvodnju električne energije. Testiraju se centrale na dnu oceana pokretane morskim strujama, koristi se ocean kao najveći površinski akumulator topline itd. itd. Razmišljanje o zastarjelim rafinerijama nafte pokazuje koliko su naši političari neuki i vode nas u propast. Zemlje s neobrazovanim stanovništvom demokracijom bez obrazovnog i dobnog cenzusa dobivaju neobrazovane političare koji ih polako ali sigurno spuštaju na dno. Pogubno je to za sve.