Vozili smo Citroen C4 Cactus 2018, test


Zaintrigirao me novi smjer Citroena koji vodi u udobnost i vraćanje poznate francuske marke njenim korijenima, udobnosti i različitosti. Dali novi Cactus govori o tome.


Novi ovjes s progresivnim hidrauličkim graničnicima i nova sjedala s pjenom velike gustoće u sredini pružaju stvarnu mekoću i dobro držanje tijela. Tako glasi reklamna Citroenova priča. 

Danas proizvod prodaje dobra priča a manje sam proizvod kaže nam PR i novinski stručnjak Karlo Tašler. Kada je tako moramo vjerovati. 

Ali vratimo se mi starom dobrom testiranju vozila pa ćemo utvrditi ima li istine u novom Citroenovom pristupu udobnosti. Testni Cactus pokretao je diesel motor od 100 konja, tihog rada pri malim okretajima i nešto malo bučnijim  pri višim. Nikakve tu novosti nema diesel ko diesel s malom turbo rupom koja pri bržem šaltanju zasmeta svojom prisutnošću. Iskreno, alergičan sam na te rupe jer uvijek nakratko zaustave vozilo baš u prelomnom trenutku. Ručni mjenjač je starog tipa niti dobar niti loš dapače mogao bi i trebao biti bolji. Francuski ručni mjenjači zaostaju danas za npr. Hyundai, Kia, Ford ili Toyota svjetlosnim godinama.

A sada bi se dotakao novog ovjesa. Kod kočenja lijepo citroenovski ponire prednjim krajem prema dolje. Pri malim brzinama i preko neravnina lijepo ide ali s naglaskom da to nije nešto senzacionalno ili još ne viđeno. Citroenov ovjes prije 30 godina bio je mnogo, mnogo udobniji mekši i podatniji. Fordom ovjes, npr., klasičnog tipa odrađuje sve to isto ako ne i bolje. Pri većim brzinama 'udobnosti' nestaje i novi Cactus pretvara se u najobičniji automobil tog ranga, štoviše poprilično lupa pri brzom prelasku preko betonskih ležećih policajaca. Sjedala, naglašene PR udobnosti, nisu me uopće takla već mi se čine kao i tisuće drugih sjedala na kojima sam sjedio. Ništa posebno. Ljepše izgledaju na slikama nego u živo. 

Ali sve u svemu vidljiva je prisutnost novog Citroenovog vala udobnih vozila i novi smjer kojim kroče u buduće poslovne vode. Kako je ovo vozilo rasponom cijena od 110 do 150 tisuća kuna za pretpostaviti je da će prava udobnost doći kasnije s novim modelima višeg ranga. Nekadašnja legendarna udobna vozila poput Dijane ili Žabe možda nam se vrate u najboljem izdanju.